Nie bierz się więc za porządkowanie rzeczy wielkich, kiedy w rzeczach małych wciąż panuje bałagan!

Tak często spotykam osoby, które w swoich salonach chcą robić ogromną rewolucję.  Kupić wielka kampanię marketingowa, wprowadzić standardy, zmienić lokal, nazwę, kupić bardzo drogi sprzęt. I często Ci sami właściciele nie widzą małego bałaganu jaki kryje się w ich salonach. Drobne małe grzeszki. Jak np. – używanie narzędzi do użytku własnego i odkładanie bez czyszczenia; […]

ach Ci okropni pracownicy….

Zatrudnianie. Gorący temat wielu pracodawców. Może w ostatnim czasie największy problem. Od roku zbieram się, żeby napisać więcej na ten temat. Mogłabym też opisać na samej sobie wiele błędów popełnionych w tej kwestii w swoich salonach. Pewnie jeszcze kilka przede mną. Ale to są też doskonałe lekcje. Jeśli nie masz z czego się nauczyć to […]

Mama też może…

Bywa, że ludzie się na mnie obrażają, kiedy nie chcę słuchać wymówek, a ja wiem, że nie tylko o słuchanie w tym wszystkim chodzi. Nasze życie to wybory i decyzje, które doprowadziły do miejsca w którym jesteś. Nie chcę się tu nad tym rozwodzić. Akceptuję to, że każdy jest perfekcyjny i jest w miejscu w […]

#Krótka czwartkowa porada – Czym się wyróżniasz?

Na pytanie co Cię wyróżnia na rynku, jedną z najczęściej udzielanych odpowiedzi przez właścicieli salonów jest: „jakość usług” Pytanie drugie: Co to jest jakość usług? Odpowiedź nie jest już taka oczywista. Jestem przekonana, że w każdej branży jest podobnie. Nasze przekonanie, że robimy cos bardzo dobrze nie wystarczy na bardzo dobrą ocenę ze strony klienta, […]

OSACZENI

Małe przedsiębiorstwo to wielkie wyzwanie przed osobą, która je prowadzi. Kiedy dajesz radę i jakoś idzie, to masz karmić państwo, a jak nie dajesz rady to nikogo nie obchodzisz!!! Łatwo sektor kontrolować i nim zarządzać. Wystarczy podwyżka podatku i sektor sparaliżowany; wystarczy zabronić rozliczeń bezgotówkowych i sektor sparaliżowany; Wystarczy podnieść minimalną krajową nie podsuwając rozwiązań […]

Krótka porada, tym razem we wtorek :) – odrobina więcej dla klienta

Mówią, że podróże kształcą. Bardzo uważnie przyglądam się wszędzie obsłudze klienta. Nie, żeby się czepiać, doszukiwać, ale żeby się inspirować. Tym razem pierwszego dnia mojej majówki, już po zadekowaniu się w Marinie Dalmacja, gdzie cumowała nasza łódka (jacht) Maranta, udaliśmy się na kolację do małej lokalnej knajpki „Weselnjaka”. Zamówiliśmy talerz tutejszych morskich przysmaków – ryby, […]

Jak stworzyć ofertę, która porywa klientów?

Ktos napisał, że kobieta nie musi mieć penisa, żeby miec jaja. Prowadząc biznes te tzw. „jaja” musisz mieć (czyli nie tylko serce, lecz i rozum), ale czy nie masz czasem takiego poczucia, że masz produkt, zabieg, kosmetyk, ofertę, którą musisz sprzedać, a masz jednocześnie poczucie, że nie masz nic nowego do zaoferowania? Nie przychodzi nowy […]

Kiedy udajesz, że masz biznes…

Pisałam już kilka razy, że otwierając salon nie myślimy o otwarciu biznesu. Owszem myślimy o jakimś stałym dochodzie, który (oczekujemy) ma nam „salon” przynieść, ale nic poza tym. Bez planu marketingowego. Bez planu finansowego. Bez strategii działania dla oszacowania rynku. No i bez planu zatrudniania, czy też procesu zatrudniania. Szczerze mówiąc zaczynałam tak samo. 20 […]

NIE GRAJ NA PRZETRWANIE

PODCZAS GDY RYNEK JEST CORAZ BARDZIEJ NASYCONY pozostawanie z boku jest niedopuszczalne. Niektórzy są tak mocno przyzwyczajeni do swojej codziennej działalności, że nie stać ich na rzetelną ocenę sytuacji. Byłoby z pewnością łatwiej, gdyby można było zrobić coś raz i na tym poprzestać, spijać śmietankę. To, że taka firma jak Facebook jest wciąż w pierwszej […]

Krótka porada zainspirowana lekturą

„Czytałam ten raport już kilka razy. Wiele rzeczy z niego robię choć często po macoszemu, ale zawsze mam pustkę w głowie przy planie marketingowym.  Co i jak z czym ni ch….. nie wiem jak się za to zabrać …..” Wszystkim właścicielom salonów byłoby łatwiej, gdyby potrafili…. Potrafią wykonywać szereg zabiegów, których potrzebują klienci, ale nie zawsze […]