#Krótka czwartkowa porada – Czym się wyróżniasz?

Na pytanie co Cię wyróżnia na rynku, jedną z najczęściej udzielanych odpowiedzi przez właścicieli salonów jest: „jakość usług” Pytanie drugie: Co to jest jakość usług? Odpowiedź nie jest już taka oczywista. Jestem przekonana, że w każdej branży jest podobnie. Nasze przekonanie, że robimy cos bardzo dobrze nie wystarczy na bardzo dobrą ocenę ze strony klienta, […]

OSACZENI

Małe przedsiębiorstwo to wielkie wyzwanie przed osobą, która je prowadzi. Kiedy dajesz radę i jakoś idzie, to masz karmić państwo, a jak nie dajesz rady to nikogo nie obchodzisz!!! Łatwo sektor kontrolować i nim zarządzać. Wystarczy podwyżka podatku i sektor sparaliżowany; wystarczy zabronić rozliczeń bezgotówkowych i sektor sparaliżowany; Wystarczy podnieść minimalną krajową nie podsuwając rozwiązań […]

Krótka porada, tym razem we wtorek :) – odrobina więcej dla klienta

Mówią, że podróże kształcą. Bardzo uważnie przyglądam się wszędzie obsłudze klienta. Nie, żeby się czepiać, doszukiwać, ale żeby się inspirować. Tym razem pierwszego dnia mojej majówki, już po zadekowaniu się w Marinie Dalmacja, gdzie cumowała nasza łódka (jacht) Maranta, udaliśmy się na kolację do małej lokalnej knajpki „Weselnjaka”. Zamówiliśmy talerz tutejszych morskich przysmaków – ryby, […]

Jak stworzyć ofertę, która porywa klientów?

Ktos napisał, że kobieta nie musi mieć penisa, żeby miec jaja. Prowadząc biznes te tzw. „jaja” musisz mieć (czyli nie tylko serce, lecz i rozum), ale czy nie masz czasem takiego poczucia, że masz produkt, zabieg, kosmetyk, ofertę, którą musisz sprzedać, a masz jednocześnie poczucie, że nie masz nic nowego do zaoferowania? Nie przychodzi nowy […]

Kiedy udajesz, że masz biznes…

Pisałam już kilka razy, że otwierając salon nie myślimy o otwarciu biznesu. Owszem myślimy o jakimś stałym dochodzie, który (oczekujemy) ma nam „salon” przynieść, ale nic poza tym. Bez planu marketingowego. Bez planu finansowego. Bez strategii działania dla oszacowania rynku. No i bez planu zatrudniania, czy też procesu zatrudniania. Szczerze mówiąc zaczynałam tak samo. 20 […]

NIE GRAJ NA PRZETRWANIE

PODCZAS GDY RYNEK JEST CORAZ BARDZIEJ NASYCONY pozostawanie z boku jest niedopuszczalne. Niektórzy są tak mocno przyzwyczajeni do swojej codziennej działalności, że nie stać ich na rzetelną ocenę sytuacji. Byłoby z pewnością łatwiej, gdyby można było zrobić coś raz i na tym poprzestać, spijać śmietankę. To, że taka firma jak Facebook jest wciąż w pierwszej […]

Krótka porada zainspirowana lekturą

„Czytałam ten raport już kilka razy. Wiele rzeczy z niego robię choć często po macoszemu, ale zawsze mam pustkę w głowie przy planie marketingowym.  Co i jak z czym ni ch….. nie wiem jak się za to zabrać …..” Wszystkim właścicielom salonów byłoby łatwiej, gdyby potrafili…. Potrafią wykonywać szereg zabiegów, których potrzebują klienci, ale nie zawsze […]

Krótka czwartkowa porada – pokaż klientom, że jesteś

Skąd klient dowiaduje się o Twoim istnieniu? No i tu wpadka. Strona www, wciąż jeszcze nie każdy ja ma bo trzeba za nią zapłacić, ale brak Fanpage to mnie trochę dziwi. Jak się okazuje,   potrafimy zajmować się cerą naszych klientów, ich ciałem, włosami, zdrowiem ale nie koniecznie potrafimy korzystać z dobrodziejstw nowoczesnych technologii by te […]

Przygotuj sie do sprzedaży

Jednym z większych problemów branży jest to, że ludzie, którzy prowadzą własne salony są specjalistami od upiększania, a nie są dobrymi sprzedawcami, ani marketingowcami. W każdym razie, takie maja o sobie mniemanie 🙂 Dziś tak naprawdę marketing i sprzedaż to prawie jedno, ale powiedzmy, że ktoś napisze dobra reklamę, umieści na Facebooku, zainteresuje masę osób, […]

Krótka porada w każdy czwartek # Naucz się przeliczać korzyści klienta

Jednym z największych problemów branży jest brak liczenia. No poza tym co wkłada do portfela. Umiesz powiedzieć ilu masz klientów w bazie? Umiesz powiedzieć jaki był utarg w ubiegłym tygodniu? zaraz sprawdzę  w programie, mam w programie, muszę policzyć. Takie i inne odpowiedzi to norma.  A od liczenia zaczyna sie biznes. Dziś chcę Ci podpowiedzieć, […]