#Krótka czwartkowa porada – Czym się wyróżniasz?

Posted on Posted in KOSMETYKA STOSOWANA

Na pytanie co Cię wyróżnia na rynku, jedną z najczęściej udzielanych odpowiedzi przez właścicieli salonów jest:
„jakość usług”
Pytanie drugie: Co to jest jakość usług?
Odpowiedź nie jest już taka oczywista.
Jestem przekonana, że w każdej branży jest podobnie.
Nasze przekonanie, że robimy cos bardzo dobrze nie wystarczy na bardzo dobrą ocenę ze strony klienta, dlatego często go brakuje.
Po zatrudnianiu, brak klientów jest wskazywany na drugim miejscu wśród problemów właścicieli salonów.
Z czego ta niejasność „jakości wynika”?
Otóż z porównywania się do innych bez sprawdzenia, bez badania.
Najczęściej porównujemy się do kogoś „gorszego”.
Co to znaczy „jakość” zacytuję ze strony: www.jakość.pl
Jakość samą w sobie trudno jest zdefiniować, tak naprawdę pod tym pojęciem kryje się wszystko to co ma związek z pewnymi cechami – wyrobu lub usługi, mającymi wpływ na postrzeganie przez klienta określonego wyrobu, usługi. Jest to często postrzegane subiektywnie przez pryzmat własnej oceny tego pojęcia. Analizując proste zdania Platona i Crosby’ego możemy zauważyć, że jakość jest nastawiona na wysoką wartość produktu, wartość spełnienia oczekiwań klienta. Jak wiadomo oczekiwania klientów są bardzo wysokie. W dobie coraz większej konkurencji producenci różnego rodzaju dóbr prześcigają się nie tylko w zapewnieniu tej jakości ale i w innowacyjnym podejściu projakościowym nastawionym na zdobywanie coraz to nowych klientów.

Więcej: https://centrum.jakosci.pl/podstawy-jakosci,definicja-jakosci.html

Jeśli okazuje się, że jednak tych klientów masz niewystarczająco (pomijam tu mechanizmy pozyskiwania klientów poprzez zaniżanie cen) to chyba nie do końca z tą jakością jest najlepiej.
Może warto czasem się temu przyjrzeć, przeanalizować rynek, porównać, wyznaczyć pewne standardy, zapytać klientów o ich oczekiwania.
Tak, tak. Zapytać klientów.
Kto to robi przed otwarciem salonu?
Kto zadaje potencjalnym klientom pytanie o potrzeby?
Kto określa profil swojego potencjalnego klienta?
Konsekwencje?
Nietrafiony marketing, brak klientów, brak zysków, problemy.
Zanim pomyślisz o otwarciu salonu, zanim zaplanujesz zakup nowego produktu odpowiedz sobie na pytanie:
Komu? Z jakim problemem? Kim jest osoba, której problem jestem w stanie rozwiązać moimi umiejętnościami, tym urządzeniem, tym kosmetykiem…
I drugie pytanie na które warto znaleźć odpowiedź „przed”..
Jak duża to jest grupa ludzi?
Tak, to ważne. Bo jeśli się okaże, że mało jest chętnych na daną usługę, to na niej nie zarobisz. Jeśli się okaże, że rynek jest przepełniony tego rodzaju usługami to możesz na tym nie zarabiać.
Biznes ma zarabiać.
I nie ma się co zapierać, że nie dla pieniędzy 😊
Bo jeśli nie to z jakiego powodu przechodzisz przez te wszystkie drabinki?
Wspaniałego planowania na dziś i później 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *