Już Fanpage nie ma zasięgów?

Posted on Posted in MARKETING GABINETU, MARKETING SALONU KOSMETYCZNEGO

Tak Fb ogłosił to o czym pisałam już w swojej książce czy na blogu www.zarabiajnakosmetyce.pl

Mark  Zuckerberg tłumaczy to tym, że będzie w ten sposób wspierał rozmowy przyjaciół, rodzinne. Oczywiście po zapełnieniu wszelakimi markami, które nagromadziły miliony fanów (ciekawe, że dopiero teraz 😊 ) ….

I tutaj Facebook prowadzi genialna strategię sprzedażową.

Już od wczoraj zrobiło się gorąco wśród marketerów bo ogłaszają te informację, ale przy okazji sprzedają szkolenia z Instagrama :P.

Warto śledzić nowinki, a ja od lat podkreślam, że biznesu nie buduje się wyłącznie kupowaniem nowych produktów do salonu, a budowaniem zaufania klientów, budowaniem dobrych relacji i angażowaniem.

Taką strategię warto sobie na początku roku zbudować i krok po kroku ćwiczyć. Bo tez musisz wiedzieć, że nie to co Ty uważasz jest dobre dla klienta, ale to co rozwiązuje jego problem. Zatem każda grupa klientów inaczej reaguje na posty, inaczej się zachowuje i w związku z tym marketing musi być takim poletkiem doświadczalnym, prób i błędów.

Bo tak naprawdę nikt do końca nie wie jakie Mark Zuckerberg ma plany.  Stworzył Facebooka, potem Instagram i dzisiaj umożliwiając tworzenie reklam na insta czy zamieszczanie filmików, komentarzy itp… tworzy kolejna machinę do zarabiania pieniędzy 😊

A jaka jest Twoja machina?

Tu możesz poczytać o planach M.Z. W grudniu już była panika … o nowe algorytmy, które to i owo..

W każdym razie ograniczenie poszło w kierunku firmowych profili, które przez długi okres czasu były faworyzowane, aby mogły się rozwijać i przyciągać rzesze ludzi. Komu nie szkoda tej pracy?

Każdej marce, więc będzie płacić duże pieniądze aby utrzymać się na fali i dalej korzystać.

Co Ty możesz?

  1. Przede wszystkim zadbaj o angażowanie i aktywne posty. Te posty, które będą miały reakcje będą się wyświetlać dość licznej publiczności. Trzeba jednak dostrzec, że Fb zmierza w kierunku edukacji bardziej niż reklamy, budowania relacji i zaufania, niż obniżek cen na produkty itp. bazaru wirtualnego 😊
  2. Możesz tworzyć wydarzenia i dodawać do niego Twoich znajomych, ale pamiętaj, aby byli to potencjalni klienci, czyli osoby, których problem udział w tym wydarzeniu może rozwiązać.
  3. Możesz zakładać grupy tematyczne. Tam wciąż możesz robić bezpłatna reklamę, ale jeśli raz, drugi ktoś zgłosi spamowanie to może to się dla Ciebie skończyć niezbyt dobrze.

Na pewno podejście do promocji marki na łamach Fb wymaga opracowania mądrej strategii, wykorzystania marketingu edukacyjnego i experckiego. Nie wiele osób wie co to marketing expercki, ale spoko, uczę o tym praktycznie na każdym szkoleniu 😊

Miłego planowania. A ja tymczasem zapraszam Cię do udziału w kongresie oraz moich szkoleniach. Wstępny  grafik na najbliższe 4 miesiące już jest na stronie biznesbeauty.pl 

Może gdzies sie spotkamy?

Zainspiruj sie i rozwijaj swój biznes Kongres Przyszłości Biznesu  Beauty

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *