3 najważniejsze czynniki które powodują, że klient wybiera Twoj salon. Nr 2 – doskonałe relacje

Słuchałam wczoraj piosenki z filmu Bagdad Cafe z konkursu Voice of Poland.
Wykonanie Doroty Osińskiej, jej przecudowny głos, 100% zaangażowanie w to co robi „rozpuściło” wszystkich jurorów.
Jeśli tak jak Dorota rozpuścisz serca swoich klientów, pozostaną wdzięczni na długo. Pozostaną wierni na długo.
Bo drugim najważniejszym czynnikiem, powodującym, że klient korzysta z usług Twojego salonu są relacje.
To relacje budują zaufanie do firmy, do produktu. Relacje z klientów robią przyjaciół. Klienci Ciebie traktują jak przyjaciela.
Przyjaciel nie oszukuje. Więc Ci ufają. Kupują u Ciebie.
Wczytywałam sie na jednym z blogów w rozmowy czytelników jak rozmawiać z klientem za pomocą maili, artykułów w blogu itp.
Jedni uważali, że bezpośredni ton maili, podobnie jak wpisów w blogu urąga polszczyźnie, inni że to niegrzeczna poufałość,
ale byli i tacy, którzy stosują tę metodę i zwiększają ilość sprzedaży, bo łatwiej im się zaprzyjaźnić, przyjacielowi się ufa więc i kupuje bezpiecznie od przyjaciela.
Dla mnie szczerze mówiąc nie ma tak naprawdę znaczenia metoda, za pomocą której będziesz komunikować się z klientami.
Istotny będzie sposób w jaki to zrobisz!
Istotne będzie, żeby to Twoje działania, komunikacja – były szczere.
Kiedy wychodzisz do klienta z pełną otwartością, dzielisz się z nim miłością, przygotujesz dla niego ofertę z miłością,
kiedy szczerze będziesz chcieć go wspierać i dasz mu to co masz najlepszego z intencją pomocy, to wierz mi tak jak Dorota rozpuścisz jego serce.
Najważniejsze to działać zgodnie ze swoimi wartościami, działać uczciwie i być w tym prawdziwym. Być sobą.
Jak pisze Darek Puzyrkiewicz Human to Human. Czyli po ludzku. Czyli z empatią.
Być człowiekiem dla drugiego człowieka.
Dobre relacje powodują, że klient zostaje. Bo nie zostawia się przyjaciół.
Więc jak chcesz, wybór należy do Ciebie. Jeśli narzekasz, że brakuje klientów, że wybierają inny salon, przyjrzyj się relacjom.
Przyjrzyj się temu jak komunikujesz się ze swoimi klientami, jak odpowiadasz na ich komentarze,
czy je zauważasz, czy dziękujesz klientom nawet wtedy, gdy stwierdzą, że coś im się nie podoba.
Jeśli taką komunikację masz „we krwi” to budujesz emocjonalne strategie, które wzmacniają więzi emocjonalne.
Czy zawsze twoje działania są szczere?
Czy zawsze są uprzejme?
Szczerość, uczciwość,  po prostu czyste intencje.
Dobro Twojego Klienta to najlepsza inwestycja.
Kiedy planujesz jakąkolwiek kampanię, projekt – zadaj sobie pytanie
– Co dobrego dam swojemu klientowi tym działaniem?
– Jaki jest jego problem?
– Jak mogę mu pomóc w rozwiązaniu jego problemu?
Bez kitu i lania wody, po prostu po ludzku!

Zapraszam podziel się swoim komentarzem.

4 komentarze do wpisu „3 najważniejsze czynniki które powodują, że klient wybiera Twoj salon. Nr 2 – doskonałe relacje”

  1. Relacje są dla mnie bardzo ważne. To dzięki bezpośredniemu kontaktowi z moimi studentkami, dzięki zwykłym pogaduchom, dostaję od nich bardzo dużo.
    Ja dzielę sie z nimi moją wiedzą, doświadczeniem zawodowym i staram się o to, aby były wybitnymi ekspertkami wizażu i stylizacji. One dają mi tak dużo… dzięki rozmowom i byciu razem mam możliwość obserwowania, jak się rozwijają zawodowo, jak podnosi się poziom ich wrażliwości na drugiego człowieka, jak uczą się słuchać innych . Mam niesamowite szczęście do kobiet, które pojawiają się w mojej Akademii , po to aby zostać wizażystkami. Są ambitne,głodne wiedzy, chętne do działania, kreatywne i przede wszystkim kochają ludzi. Ostatnio przyszła mi do głowy taka nauczycielska refleksja, że przecież ja ich nie uczę… ja tylko pozwalam im, żeby się nauczyły ! Kontakt z takimi ludzmi dodaje mi skrzydeł i powoduje, że ciągle chcę być lepsza od siebie z wczoraj. Uznaję to za najcenniejszą wartość. Dziękuję za nią z całego serca.

    Odpowiedz
    • Tak, wiem Ewuniu jak dużo ciepła dajesz swoim słuchaczom. Moi klienci również tego doświadczyli, do dzis wspominają (rok czasu) po wydarzeniu jakim był skierniewicki koktajl „piękne Przedsiębiorcze”. Bardzo dziękuje. Pozwalać, żeby się nauczyli – cudne!!! i świetny slogan reklamowy dla Twojej Akademii makijażu!!!

      Odpowiedz
  2. Pani Lucyno na wstępie dziękuję za cudowne porady!
    Dzięki temu wiem, że idę w dobrym kierunku.
    Jestem dopiero na początku swojej drogi, ale budowanie relacji jest dla mnie bardzo ważne. Staram się traktować każdego klienta przede wszystkim tak jak sama chciałabym być traktowana. Rozmawiam z klientami na różne tematy i staram się im pomóc nawet jeśli wychodzi to poza moje kompetencje. Polecałam im już lekarzy, fizjoterapeutów, stolarzy, szklarzy, płytkarzy i jest to naprawdę niezmiernie miłe jeśli ktoś na następnej wizycie jest tak bardzo wdzięczny za pomoc. Aż się robi ciepło na sercu 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz