Czy ty potrzebujesz edukacji biznesowej?

Posted on Posted in biznes beauty

Jak pokazują statystyki, dobry, innowacyjny produkt nie jest warunkiem sukcesu na rynku urody .

Czy branża potrzebuje edukacji?

Tak, niewątpliwie tak. Czy jest świadoma tego?
I tu mam wątpliwości.

Branża idzie w kierunku specjalizacji i to jest bardzo dobry objaw, bo klient może liczyć na kompletną wiedzę i wyższe kompetencje osób zajmujących się usługami beauty.

Jednak wyspecjalizowanie nie zawsze = zyskowny biznes. Specjalista nie zawsze jest przedsiębiorcą. Specjalista beauty to specjalista w jakiejś beauty dziedzinie.

Ale na szczęście. często jest tak, że dzięki wyspecjalizowaniu zaczynamy rozwijać firmę. Pojawia się więcej klientów, zaczynamy dostrzegać potrzeby rynku, zaczynamy dostrzegać konieczność zatrudniania i delegowania obowiązków. Wtedy ta presja idzie odśrodkowo.

Zaczynamy dostrzegać potrzebę zwiększania sprzedaży, marketingu. redukcji kosztów – liczenia wszystkich wskaźników, które mogą pomóc nam wzrastać.

Obok zmian ekonomicznych jakim zaczynasz podlegać specjalizując swój biznes zauważasz, że zaczynają zmieniać się Twoje układy społeczne. Najczęściej w warunkach polskich jest tak, że kiedy zaczynasz więcej zarabiać, zaczynasz tracić popularność wśród najbliższych znajomych, bo zaczynasz burzyć ich spokój i łamać paradygmaty, że przecież się nie da, nie uda, ciężko itp.

W pewnym momencie zaczynasz dostrzegać, że warto sięgnąć po wiedzę biznesową też. Że sama wiedza branżowa, produkty kosmetyczne, urządzenia to nie wystarcza, żeby biznes eksplodował. Że produkty szybko się nudzą klientom, pracownikom. Kosztowały, a przestają się sprzedawać.

To był ten moment w mojej pracy doradczej, kiedy zdecydowałam o kongresach. Po konsultacjach z Darkiem Puzyrkiewiczem, zdecydowałam, że nazwiemy go Kongres Przyszłości Biznesu Beauty.

Bo przyszłość biznesu jest w działaniach biznesowych. Nie wystarczy posiadać najdroższe i najnowocześniejsze produkty jeśli klient sie o nich nie dowie. To widać na rynku. Duże inwestycje materiałowe, które w konsekwencji mnożą koszty, a nie dają zysku. Nie dają bo same nie potrafią dawać 🙂 Dawanie to cecha ludzi i dla ludzi.

Świadomość biznesowa, świadomość przedsiębiorcza to świadomość rynku, klientów i ich potrzeb.

Jak łatwo o tym zapomnieć w tym branżowym wyścigu „zbrojeń”.

Jak łatwo, kiedy nie koncentrujesz się na rynku i jego potrzebach, zapamiętać się w gonitwie za „Świętym Grallem”.

Świadomość rynku biznesowego branży beauty pokazała, że brakuje edukacji przedsiębiorczej.

Nie typowej i bardzo popularnej edukacji książkowej tworzonej przez menadżerów, którzy nabyli trochę doświadczenia w korporacji, albo z podręczników MBA. Na rynku polskim mało jest publikacji pisanych przez przedsiębiorców, a praktycznie nie ma w ogóle. Nie ma, ponieważ przedsiębiorcy nie chcą się przyznawać do swoich efektów, wolą nie pokazywać swojej twarzy, bo kultura pokomunistyczna wciąż na polskim rynku dominuje.

Stąd tez moja decyzja o tworzeniu wydarzeń biznesowych.

Trudno powiedzieć czy branża jest na to gotowa. Większym powodzeniem wciąż cieszą się targi, gdzie dostępny jest produkt i namiastka edukacji przedsiębiorczej.

Nie mniej jednak pozytywna energia wydarzenia, a przede wszystkim ludzi w nim uczestniczacych sprawiła, że kolejny kongres odbywa sie. Już w najbliższy wekend. Ósmy kongres Pieknych i Przedsiębiorczych.

Przedsiębiorca – lider – rezultaty – marketing – sprzedaż – zatrudnianie i świadomość finansowa to tematyka, którą przygotowałam razem z wyjątkowymi spikerami.

Nie lubię tego słowa, ale nie znajduję innego. 🙂
Wszyscy oni to przedsiębiorcy, którzy podziela się swoim doświadczeniem.

Wszyscy niezwykle pozytywni z energią do działania i szczerego dzielenia sie wiedzą!

Jaka jest szansa, że będziesz?

www.kongres.biznesbeauty.pl

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *