…CZY UDA MI SIĘ ZDOBYĆ KLIENTKI?

Najczęściej zadawane pytania, które do mnie docierają od osób, które dopiero wystartowały ze swoją działalnością lub planują ja otworzyć.
Można by odpowiedzieć TAK jeśli zastosujesz się do przepisu na sukces.
Wszystkie przepisy działają w 100% jeśli je zastosujemy w 100%.
Wyobraź sobie, że pieczesz placek ze śliwkami do którego odmierzasz wszystkie składniki co do deka, ucierasz, ugniatasz, przestrzegasz kolejności, ale nie dodajesz śliwek. Czy to będzie placek ze śliwkami?
NIE.
Tak wiele osób zabiera się do działania z wielkim zapałem, ale szuka drogi na skróty.
Wydaje Ci się, że może tobie jednak się uda bez planu marketingowego, bez badania rynku, bez poznania konkurencji, bez, bez….
WSZYSTKIE PRZEPISY DZIAŁAJA W 100% JEŚLI STOSUJESZ JE W 100 %.
Zdobywanie klientów to proces. Od czgo zależy sukces?
1.Przede wszystkim musisz wiedzieć jakich klientów chcesz przyciągnąć. To jeden z największych błędów nie wiedzieć do kogo skierować ofertę.
2. Oferta. Twoja oderta musi być bardziej atrakcyjna niż oferta twojej konkurencji. Jak to zrobić? Musisz poznac swoja konkurencję.
3. Musisz być coraz bardziej profesjonalna. Ludzie chcą korzystać z usług profesjonalistów, choć to nie jedyna cecha, która przyciągnie Ci klientów.
4. Zaprzyjaźniaj się ze swoimi klientami. Chętnie polecą swoim znajomym kogos kogo lubią, cenią, komu ufają.
5. Dobra lokalizacja gabinetu to również połowa sukcesu. Wygodny dojazd, parking, bezpieczna dzielnica to atuty.
6. Wprowadzaj nowości ale rozsądnie. Nie bądź jak Kerry. Matka 8-letniej Britney Campbell, która regularnie funduje swojej małej córeczce zastrzyki z botoksu oraz depilację woskiem całego ciała. Czym kieruje się kobieta? Chce, żeby jej córka została kiedyś gwiazdą i twierdzi, że dzięki zastrzykom z botoksu zapewni Britney wielki, medialny sukces.
Zastanawiacie się, jaki lekarz zgadza się na wykonanie takiego zabiegu? Odpowiedź brzmi: żaden. Matka Britney, Kerry, z zawodu kosmetyczka, co miesiąc kupuje odpowiednie substancje w internecie płacąc 150 funtów za 3ml preparatu i aplikuje botoks w okolicach czoła, ust i wokół oczu córeczki. Ma domowy zestaw igieł od znajomego, który jest diabetykiem. Moda nie może usprawiedliwiać głupoty.
7.Naucz się dawać. Każdy lubi być obdarowywany. Zadbaj o to aby twoi klienci nie wychodzili z twojego salonu z pustą reka. Może to być bonus na następny zabieg, może być zaproszenie na darmowy pokaz itp.
8. Wystrój gabinetu to samopoczucie klientki. Na ten temat napisze więcej w następnym artykule.
Z pewnością ten krótki artykuł nie wyczerpuje problemu, ale mam nadzieję zasygnalizował Ci, że praca nad pozyskiwaniem klienta to długi proces i liczy się tu KAŻDY SZCZEGÓŁ.

1 komentarz do wpisu “…CZY UDA MI SIĘ ZDOBYĆ KLIENTKI?”

  1. Napiszę o o moim sposobie na podtrzymanie dobrych relacji z klientkami mianowicie:

    To że trzeba gromadzić dane naszych klientek to sprawa podstawowa: W moim salonie każda nowa klienta otrzymuje kartę w które wpisuje swoje dane + datę urodzenia ( oprócz roku urodzenia) i wybiera usługi/ zabiegi którymi jest zainteresowana dodatkowo maili i tel komórkowy z poniższa informacja ze będzie otrzymywała najnowsze informacje dotyczące nowości i promocji ( Klientki chętnie te dane podają)

    Urodziny: Mając dane kontaktowe recepcjonista przed urodzinami informuję mailowo lub telefonicznie o zaproszeniu na darmowy drobny zabieg w Salonie ( często w doborze zabiegu posiłkuje się informacjami które wpisała w karcie klientka) Super działa ta forma utrzymania klientki . Bardzo miłe reakcje zwrotne i duże pozytywne zaskoczenie dla pań

    Wprowadziłem także ciekawy system SMSowy który masowo wysyła informacje o promocjach do naszych klientek ale o tym może innym razem

    Pozdrawiam Hubert

    Odpowiedz

Dodaj komentarz