Empatia, czyli poznaj czego potrzebuje Twój klient

Zrozumienie potrzeb klienta?
Dla wielu osób zajmujących się usługami wydaje się być niezrozumiałe samo słowo usługa.
Synonimy tego słowa – służyć, usłużny.
Ostatnio weszłam do sklepu obuwniczego. Zajęta rozmową właścicielka sklepu ledwo odpowiedziała „dzień dobry”. Popatrzyłam chwilę na półki przypominające jarmarczny stragan i pomyślałam, że pewnie nie jest zainteresowana sprzedaniem mi butów. Powiedziałam do widzenia i wyszłam.
Ile jeszcze takich miejsc spotykasz na co dzień?
A ile razy wychodzisz z poczuciem, szkoda, że dopiero za miesiąc tu będę?
To jest właśnie ta różnica. Sukces salonu to sprawianie tej różnicy!
Musze o tym napisać. Bo ja tak czułam po wyjściu od fryzjera, Pana Roberta z salonu Empire w Warszawie przy Jana Pawła.
Kilkunastu pracujących jednocześnie fryzjerów i każdy skoncentrowany absolutnie na włosach swojego klienta. Nie na wczorajszej pogodzie, nie na jutrzejszym piątku…
Jeszcze nikt, nigdy nie zajmował się tak moimi włosami. 🙂
I kiedy wyszłam, świadoma tego, że farbuje się włosy nie co tydzień – pomyślałam „och szkoda, że dopiero za miesiąc”
To tylko i aż – czynnik wow, który u mnie wywołała doskonała obsługa profesjonalisty, a jednocześnie dbającego o samopoczucie klienta usługodawcy.
Czy Twoja usługa powoduje takie doświadczenie klienta?
Czy Twoi klienci polecają Ciebie sobie?
Czy trafiają do Ciebie coraz bardziej wymagający klienci, bo wieść niesie, że jesteś w stanie sprostać najbardziej wyrafinowanym potrzebom?
Empatia, czyli umiejętność spojrzenia na potrzeby klienta z jego perspektywy to jeden z ważniejszych, o ile nie najważniejszych czynników decydujących o jakości obsługi.
Świadomość potrzeb klienta jest jednym z ważniejszych wyróżników Twojego biznesu.
Większość salonów kosmetycznych otwieranych jest w oparciu o spis urządzeń i usług z archaicznych już niejednokrotnie podręczników, bez analizy konkretnie „usytuowanego” rynku.
Usługa nie jest dla właściciela, ale dla osób, którzy jej potrzebują i taką analizę w pierwszej kolejności warto przeprowadzić, o tym pamiętać zanim usługi świadczyć zaczniesz.

Dodaj komentarz