Inspiracja #1 – Perfekcyjna znajomość produktu!

Posted on Posted in SALON DOSKONAŁY, SPRZEDAŻ, ZAWODOWE POTYCZKI

Sukces najlepszych sprzedawców opiera się na umiejętności udowodnienia klientowi, że sprzedawany produkt jest najlepszy na rynku.

Znajomość produktu, to znajomość przewag rynkowych.

Np. różnice zawartości składników aktywnych między produktami drogeryjnymi, a produktami salonowymi.

Np. Co zapewnia mój produkt klientowi, czego nie daje konkurencja?

Np. Jakie możliwości wykorzystania

 

Bolączka wszech czasów. Nadmiar produktów. Pragnienia Ego „mało”, „mało” …

Nadmiar, pogoń za ciągle nowym wynika z tego, że:

– brakuje wiedzy systemowej jak sprzedawać, jak promować bez zaniżania cen;

– brakuje planowania sprzedaży,

– brakuje strategii,

– brakuje wiedzy o produktach posiadanych.

Ta lista jest o wiele dłuższa, ale zacznijmy od tego do czego zmierzam.

Jestem w jednym z salonów usługowych i przemiły człowiek proponując mi zakup, mówi pokazując na półkę z mnóstwem produktów: powinna pani sobie ten olejek kupić.

Na pytające spojrzenie kontynuuje: nawilża…

Cała wiedza.

Nawilża.

Czy chodzi o to, żebym miała mokre włosy? 🙂 🙂

Ta powierzchowność sprawia, że przegrywają z salonami, w których kompetentni pracownicy znają przewagi rynkowe swoich produktów, wiedzą, czym ich produkt wyróżnia się ponad drogeryjne, czy ponad to co ma konkurencja. Wtedy nie masz problemu z cenami.

Wiedza = cena.

Wiedza = zysk.

Salon wtedy zarabia.

Perfekcyjna znajomość produktów daje Ci taką przewagę.

Da Ci przewagę na całym rynku.

Być może klienci się już nauczyli tej powierzchowności i miła obsługa zatrzymuje ich przy tobie. Jednak jeśli znajdą bardziej perswazyjny artykuł, film, nagranie dźwiękowe, reklamę, zajrzą w inne miejsce.

Jeśli tam też będzie miła obsługa, na dodatek kompetentna to… nie wystarczy ściana certyfikatów ani statuetek.

Klient zniknie.

Co to znaczy perfekcyjna znajomość produktu?

Np. znajomość tych cech produktów, których nie proponuje konkurencja;

Np. znajomość tych cech produktu, które odpowiadają na pytanie jak funkcjonuje produkt i jak może go klient wykorzystać;

Klienci bombardowani są na każdym kroku mnóstwem ofert. Dlatego twoim obowiązkiem jest wskazanie wyjątkowych cech sprzedawanego produktu i korzyści jakie odniesie z ich wykorzystania klient.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *