JAK WYPOSAŻYĆ GABINET?

Posted on Posted in GABINET DOSKONAŁY

Jeśli planujesz otwarcie własnego gabinetu kosmetycznego, wizażu czy stylizacji paznokci to z pewnością zastanawiasz się jak go wyposażyć, jaki sprzęt zakupić i gdzie. Podręczniki do nauki przedmiotów kosmetycznych w szkole kosmetycznej proponują mydło i powidło.
Książki napisane kilkanaście jak nie kilkadziesiąt lat temu przez przyznaję autorytety (nazwisk pozwolę sobie nie wymieniać) w dziedzinie kosmetyki, wznawiane co kilka lat nadal stanowią podstawowe podręczniki programowe. Kilkanaście lat temu z pewnością spełniały swoją rolę, dziś jednak rynek się zmienił i choć podstawy wiedzy kosmetycznej i praktycznej nadal sa aktualne to przyznać trzeba, że maja nie wiele wspólnego z trendami na rynku kosmetycznym. Zakładają, że jest to gabinet dla każdego klienta. Startujące w zawodzie dziewczyny kupują więc co się da na wszelki wypadek. Nijak się to ma do „klienta docelowego” bo w podręcznikowym gabinecie znajduje miejsce każdy dział kosmetyki. Zakładają, że na wszelki wypadek dobrze mieć i to i to. Tak ja również zaczynałam, a potem okazywało się, że niektóre urządzenia praktycznie nie były w ogóle użytkowane. Na niektóre zabiegi kosmetyczne nigdy nie pojawił się klient. Wyrzucone pieniądze. Potrzeba bycia pięknym jest potrzebą osobistą, to coś zupełnie innego niż potrzeba zrobienia zakupów. Zatem każdy klient oczekuje, że obsługa będzie znakomitej jakości, że będzie wyjątkowo traktowany i ma do dyspozycji wiele różnych salonów.
Co mogę Ci dziś podpowiedzieć.
·zastanów się co z dziedziny kosmetycznej jest twoją domeną
·zastanów się kim jest twój najbardziej pożądany klient,
·zastanów się, czy w miejscu gdzie otwierasz swój gabinet ten klient cię znajdzie. Nie bój się  specjalizacji. Zawsze możesz swoją działalność rozszerzać, ale pamiętaj, że koncentrowanie się na wielu srokach tylko rozprasza.
·jeśli kochasz wizaż, to zadbaj w pierwszej kolejności o wyposażenie potrzebne do takiej właśnie działalności.
·skup się na promocji tychże zabiegów. Łatwiej będzie znaleźć grupę docelową, łatwiej będzie do tej grupy docelowej dotrzeć. Im mniejsza nisza tym lepiej się w niej znajdziesz, a jeszcze lepiej będzie się czuł twój klient. Nikt nie chce być traktowany jak kolejna osoba z tłumu potencjalnych usługobiorców, Ty również nie czułabyś się komfortowo w takiej sytuacji, prawda?
·rozszerzaj swoją działalność bazując na swojej grupie docelowej oferując im stopniowo coraz to nowe „produkty” kosmetyczne. W ten sposób możesz wzbogacać swoja ofertę inwestując już zarobione pieniądze, ale przede wszystkim opierając się o potrzeby swoich już klientek. To daje ci szansę stopniowego rozszerzania również swoich kwalifikacji.
·Pamiętaj, dziś klient decyduje co masz robić. Oczywiście nie w pełnym słowa znaczeniu, ale z pewnością wiedza o tym czego potrzebuje twój klient pozwala zaspokoić jego potrzeby. Zadowolony klient przyprowadzi do ciebie nowych klientów.
PAMIĘTAJ , że to uczucia, doświadczenie jakie klient wyniesie z Twojego Salonu liczy się bardziej niż twoja wiedza, umiejętności i szeroki wachlarz urządzeń. Jeśli tylko oferujesz makijaż, to klient otrzyma tylko makijaż. Jeśli oferujesz manicure klient otrzyma tylko manicure. Jak w większości salonów. Jeśli natomiast zaczniesz być innym i zachwycisz swoich klientów tym ACHA!, od jutra będziesz mieć kolejki czekających klientów z kartami kredytowymi, chętnymi wydać swoje pieniądze.

2 thoughts on “JAK WYPOSAŻYĆ GABINET?

  1. Swój Salon Day Spa otworzyłem troszkę po omoacku. Choć sam nie jestem z „branży” miałem wokół siebie wspaniałą ekipę osób z którymi nawiązałem współpracę . Grupa znajomych każda specjalizując się w innym temacie obięły swoje stanowiska jak i gabinety. Popełniłem wiele błędów na początku swoje drogi zaczynając od wyposażenie Salonu po proces wyboru grupy do celeowej jak i spraw marketingowych :/

    Nie wiem czy pamiętasz Lucyno ale ponad rok temu przed otwarciem Salonu miałem okazję konsultować się z Tobą – nie miałem okazji wcześniej dlatego pozwól że podziękuję za pomoc !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *