Koniec pewnej ery

Jak wystartować rok 2014?

Plany, życzenia, marzenia i około lutego, marca większość ludzi budzi się brzydko mówiąc z ręka w nocniku dziwiąc się, że nadal nic się nie zmienia. Żeby wystartować najważniejsze jest:

– wiedzieć dokąd chcę dotrzeć (wizja)

– mieć plan (strategię) krok po kroku

– znać pole, po którym się poruszasz (rynek)

Musisz mieć wizję i strategię. Spisz dokładnie co chcesz osiągnąć za miesiąc, za rok, za trzy lata….
Stwórz własny kalendarz marketingowy (ważne wydarzenia dla Twoich klientów – zakładam, że już znasz swojego docelowego klienta) i dopasuj działania marketingowe do potrzeb klienta i do rynku na którym prosperujesz. Rok 2014 to rok inicjujący erę zmian w marketingu szczególnie. Jeśli już trochę swoja firmę prowadzisz, to z pewnością zauważasz, że te zmiany już się zaczęły, że klienta coraz trudniej zaskoczyć, a jeszcze trudniej przyciągnąć reklamą, że reklama nie działa, że działa tylko DOSKONAŁA REKLAMA.

Koniec ery klasycznej reklamy?

Media społecznościowe w ostatnich czasach stały się bardzo popularne, stały się miejscem taniej reklamy. Rozochociły wszystkich użytkowników łatwością dostępu, bezpłatnym linkowaniem. Jednak coraz więcej specjalistów od marketingu głośno mówi o końcu ery bezpłatnej reklamy na Facebooku.

Jeśli korzystasz z tej reklamy to korzystaj, ale musisz szybko przygotować swoją UNIKALNĄ, pozwalającą się wyróżnić w gąszczu „śmieci” reklamowych. Już  w grudniu Facebook rozpoczął wdrażanie tajnego programu pod intrygująca nazwą Edge Rank. Co to znaczy dla użytkowników? Podobnie jak inne media społecznościowe, Facebook również dostrzegł zalew portalu treściami reklamowymi i postanowił na tym zarobić. Pierwszą rzeczą będzie ograniczenie procederu poprzez wprowadzenie (już się dokonało) specjalnego algorytmu, który będzie decydował kto obejrzy Twój post, a kto nie (czyli komu wyświetli się Twoja wiadomość). W sumie 90% Twoich fanów nie ujrzy tego o czym piszesz, jeśli zwyczajnie nie opłacisz reklamy.

Internet jednak nadal będzie miejscem najsilniejszych oddziaływań sprzedażowych, komunikacyjnych, promocyjnych. Będzie jednak zmieniał formę i sposoby przekazu.

Klient najważniejszy!

Jeśli uzyskasz przyzwolenie klienta na komunikowanie się z nim wirtualnie, to  od sposobu komunikacji, oferty będzie zależało, czy będzie na Twoje informacje oczekiwał, czy po prostu jednym ruchem wrzuci Twoja wiadomość do śmieci. Nastaje również u nas era klienta. To on decyduje na co chce zwracać uwagę. Nie prasa, nie radio nie TV. To klient decyduje po jakie źródło informacji sięgnie. Jeszcze większy nacisk w marketingu będzie się nakładać teraz na zatrzymanie klienta, który już u nas kupił, bo pozyskanie nowego będzie znacznie trudniejsze, choć już od pewnego czasu łatwe nie było.

W następnych wiadomościach przybliżę sposoby na dobrą ofertę oraz metody zatrzymania na dłużej klienta, który już raz kupił.

Jeśli chcesz poznać trendy w marketingu, zależy Ci na rozwoju Twojej firmy to koniecznie zapisz się na specjalne warsztaty http://www.zarabiajnakosmetyce.pl/szkolenia/oferta.html

Dodaj komentarz