MAGIA WNĘTRZA czyli 7 sposobów na dobre samopoczucie klienta.

Pewnie sama niejednokrotnie odczułaś przebywając w jakimś pomieszczeniu, że chcesz tam wrócić, albo, że już nigdy tam nie wejdziesz.
Psychologia mówi, że wnętrze, w którym przebywasz na twój nastrój wpływa aż w 80 %.
I nie tylko kolor ścian ogrywa tu znaczenie, choć jest równie ważny.
Dawne gabinety miały białe ściany, żeby podkreślić higienę. Dziś nawet w szpitalach ten kolor przestał być już używany jako kolor niesprzyjający rekonwalescencji.
Dziś nastrój również w gabinecie tworzy się z wyobraźnią i decyduje on w dużym stopniu o tym z jakim samopoczuciem klient opuści podwoje twojego salonu.
1. Styl – od tego będzie zależał kolor ścian, styl mebli, zasłon, podłóg i dekoracji. Z pewnością należy unikać aranżacji w zimnych tonacjach z wielkimi zimnymi lustrami i metaloplastyka. Takie pomieszczenia może nawet eleganckie nie sprzyjają odpoczynkowi i zdecydowanie dają poczucie chłodu.

2. Kolor – tu przyda się wiedza o oddziaływaniu barw. Dla ciebie nie będzie problemem, gdyż w szkole posiadłaś pewnie informacje na temat koloroterapii. Najczęściej jednak wybieramy je intuicyjnie. Jedne nas drażnią inne uspokajają.

3. Światło. Dla relaksu potrzebne będzie światło stonowane. Musisz jednak pamiętać, że przy dłuższym przebywaniu w półmroku zaczynamy czuć się źle. Dobrze jeśli w którymś z pomieszczeń uda się utrzymać dobre światło dzienne. Do zabiegu wykorzystywać będziesz specjalną lampę lupę, która pozwoli szczegółowo obejrzeć cerę, wykonać makijaż. Do masażu wystarczy światło przytłumione lub świeca.

4. Muzyka. Pamiętaj, że dziś słuchanie muzyki wymaga pozwolenia. Do gabinetu możesz kupować muzykę licencjonowaną, której emitowanie nie będzie wymagało dodatkowych zezwoleń. O muzyce w gabinecie napisze jeszcze w przyszłości. Najważniejsze, żeby mieć dostępną różnorodną bo każdy z nas ma różne upodobania. Pamiętaj, że muzyka jest lekarstwem dla duszy.

5. Zapach. Z zapachami jak z muzyką – jeden lubimy innych nie znosimy. Czy wiesz, że to zapach decyduje, że kogoś akceptujemy bądź nie? Właśnie nasz zmysł powonienia rozpoznaje drugą osobę zanim ją wizualnie ocenimy. W gabinecie już same kosmetyki dają specjalny zapach, jednakże warto zadbać o w miarę „bezpieczne” aromaty z powodu upodobań klientów. Takim neutralnymi lubianymi powszechnie zapachami są np. zapach róży, czekolady lub pomarańczy.

6. Harmonijny wystrój – wprowadzi klienta w dobry nastrój i ułatwi relaks. Ład i porządek dadzą klientowi poczucie bezpieczeństwa i wzbudzi zaufanie do ciebie. Porozstawiane na meblach kosmetyki sprawiają wrażenie chaosu.

7. Dodatki. Wszelkie ozdoby, bibeloty muszą komponować się z indywidualna atmosferą gabinetu. Styl podkreślać będą obrazy, rzeźby, żyrandole, zasłony okienne. Umiejętne skomponowanie tych wszystkich elementów będzie twoją najlepszą wizytówką.

Dodaj komentarz