Maszynka do zarabiania czyli co to jest System Salonu Beauty

 

Przez wiLucyna Wiewiórskaele lat prowadziłam gabinet kosmetyczny, ba nawet kilka gabinetów kosmetycznych z lepiej nie mówić jakim efektem. Początkowo napawało entuzjazmem, wzrosły przychody, ale z czasem przybywało tylko pracy i obowiązków. Kierowanie kilkoma salonami w odległości blisko 500 km to był nie lada wysiłek.
Nie było mowy o żadnym nadzorze. Odwiedzałam odległe salony raz na miesiąc i z miesiąca na miesiąc obserwowałam spadek obrotów. Znajomi śmieli się, że otworzyłam biznes bezrobotnym 🙂
Aż doszło do sytuacji, kiedy zaczęłam zamykać kolejne salony.
Cóż, pewnie nie jedna, nie jeden z nas startował do prowadzenia salonu bez przygotowania w kwestii zarządzania. Masz fach w ręku i wydaje Ci się, że świat leży u twoich stóp. W rodzinnym mieście, zyskałam uznanie jako kosmetolog, więc jakoś to się kręciło, choć tez nie obyło się bez strat, kiedy pozostawiałam gabinety bez nadzoru i jechałam do tych odległych.
Po porażce biznesowej postanowiłam się przyjrzeć temu gdzie tkwił błąd. Zaczęłam szukać odpowiednich szkoleń.
Usłyszałam wtedy o „systemie firmy” od Wandy Loskot (www.sukcestwojejfirmy.com) Wow, jak to brzmiało! System firmy! To był przełom! Zaczęła się praca nad tworzeniem systemu. Trwa do dziś. Miałam to szczęście, że trafiałam na wspaniałych nauczycieli – Wanda Loskot, Agnieszka Lennan, Adam Krasowski (http://mocprzedsiebiorczosci.pl/) i wielu innych. Czytałam, słuchałam i tworzyłam. Nadal tworzę.
“Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej. ” Autor: Henry Ford
Tak – nie wystarczy znać skórę, kosmetyki, pomagać klientom z całego serca – choć to Ci tych klientów najwięcej przysparza. Jeśli chcesz rozwijać firmę, jeśli chcesz dać pracę ludziom, musisz mieć system.

To mechanizm, który pracuje, kiedy ciebie nie ma. Możesz jechać na urlop, możesz chorować, a on i tak działa.

Co to takiego? To dokładnie spisane, sprawdzone, przetestowane zasady i procedury postępowania w różnorodnych sytuacjach w jakich firma się znajduje. To system obsługi klienta, system pracy salonu, system marketingowy, finansów, Joint Venture itp.

Poprzez  codzienne czynności, strategie biznesowe, wizje, misje i cele, poprzez regularne szkolenia personelu, kontakty z klientami, procedury kontaktów tworzysz model, który wyręczy Cie, kiedy będziesz potrzebować. Wymaga pracy, dopieszczania jak wszystko inne. Ale warto było! Dziś mogę się tym doświadczeniem dzielić.

Wszystko jak mechanizm zegarka, kiedy jest dostrojone chodzi perfekcyjnie.

Czy tak jest u Ciebie?

Jeśli tak, lub jeśli nie to skomentuj. Odpowiem.

Cudownego tworzenia!

 

Dodaj komentarz