Trzeci dziwny sposób na rozkręcenie firmy w Nowym Roku # 3 Pokaż się światu

To co tutaj napiszę to kilka punktów, które udało mi się wychwycić w ostatnim roku analizowania branży.

Najczęstszą przyczyną słabości biznesu tak i salonu beauty jest zaniedbanie działań marketingowych lub niewystarczający budżet przeznaczony na ten cel z powodu m.in.:

– brak wystarczającej znajomości grupy docelowej i jej potrzeb. Brak misji, wizji firmy, określonej grupy docelowej, a tym samym znajomości potrzeb klienta. Wynika on głównie z braku wiedzy w tym temacie,

– brak umiejętności reklamowania własnych usług. Niedostosowany język komunikacji, nudna forma reklamy (standardowa wizytówka), przesadna skromność (niskie poczucie własnej wartości),

– zbyt słaba reklama, mało informacji, uboga informacja (zbyt mały budżet, brak wiedzy o konieczności reklamy, przekonanie, że już wszyscy wiedzą (Ego), brak wiedzy na temat sposobów promowania).

– brak sprecyzowanego zakresu usług, oferta słaba, standardowa, brak wyróżnika,

– brak umiejętności sprzedażowych, uznanie, że sprzedaż to coś złego (naleciałości kulturowe, środowiskowe),

– lęk przed kontaktowaniem nowych klientów  oraz proponowaniem zakupu kolejnych produktów (niskie poczucie własnej wartości, przekonania, brak systemu),

– brak wiedzy marketingowej, zarządczej, organizacyjnej, a tym samym brak czasu na dodatkowe zajęcia. Najwięcej czasu angażowane jest w samo świadczenie usług, a nie ich przygotowanie.

– brak systematyczności w działaniach reklamowych, promocyjnych, sprzedażowych.

– brak procesu podążania za klientem po wykonaniu usługi. Brak świadomości takowego działania.

– brak systematycznej komunikacji z obecnymi klientami, brak systemu budowania relacji oraz systemu poleceń,

– brak innowacyjnych rozwiązań ułatwiających klientowi korzystanie ze świadczonych usług zwiększających zainteresowanie salonem,

– powtarzanie tych samych metod reklamowych bez badania ich skuteczności, nieznajomość narzędzi do badania skuteczności reklamy.

System przyciągania klienta to zespół działań potrzebnych, żeby klient trafił do Twojego salonu, to jak nawigacja, kompas, mapa dla ludzi, których chcesz swoją usługą zainteresować; dla ludzi, którym jest ta usługa potrzebna, dla ludzi, którym ta usługa zmieni życie to taki wabik, który sprawia, że klienci lgną do Twojego salonu..

Odpowiedz sobie na pytanie – jakiego klienta chcesz do salonu zaprosić. Kiedy już wiesz jakiego klienta chcesz przyciągnąć to tylko szukasz sposobów na dotarcie do niego i miejsc, gdzie można go spotkać. Nie szukasz lekarzy w klubie dla prawników.

Odpowiedz sobie na pytanie – DLACZEGO KLIENT MA KUPIĆ WŁAŚNIE OD CIEBIE?
Dlaczego to ty jesteś tym wyjątkowym, czerwonym tulipanem, albo czerwonym ferrari na tle białych mercedesów? Dlaczego? Sprawdź koniecznie rynek, posłuchaj klientów na co narzekają, posłuchaj tych co przychodzą z innych salonów… co im się tam nie podobało. Ludzie nie potrzebują kolejnego produktu, kolejnego modelu lasera(oczywiście warto mieć takie urządzenia w salonie).
Ludzie chcą lepiej i łatwiej żyć, więc oczekują usprawnień. I to usprawnienia w dostępie do usług są tymi rozwiązaniami w których potrzebne są innowacje.

Stworzenie własnej unikalnej propozycji sprzedażowej pozwoli wyróżnić się na rynku i być widocznym dla klienta.

 

Dodaj komentarz