Zaskocz swojego klienta czyli pomysłów kilka jak zadbać o lojalnośc klienta salonu kosmetycznego

Klient jest jak kobieta. Lubi być miło zaskakiwany. A jeśli Twoim klientem w większości są kobiety to już wszystko wiesz.
Wiesz, że Twój klient jak każda kobieta, a szczególnie jeśli to JEST kobieta – kocha prezenty. Twój klient uwielbia być miło zaskakiwany. Uwielbia być obdarowywany. Uwielbia być adorowany i doceniany.
W jaki sposób sprostać jego potrzebom?
1. Musisz poznać jego potrzeby, upodobania, gusta… To już Twoja rola tak mu się przyjrzeć, żeby to wszystko wiedzieć. Możesz też go zwyczajnie o to zapytać. W salonie kosmetycznym jest wiele okazji do rozmów. Jest karta klienta, którą wypełnia na początku klient, a potem Ty. Napisz tam, że lubi słodką i zimna kawę! Jeśli taką lubi.
2. Kiedy już wszystko wiesz o swoim kliencie to usiądź, zrelaksuj się i wymyślaj. Wymyślaj niespodzianki, jakie Ty sama chciałabyś dostać i jakie mogłabyś sprawić swojemu klientowi. Mogą być najbardziej ekstremalne. Nie przejmuj się. Pisz, pisz, pisz. Koniecznie wszystko zapisuj. Pamięć jest ulotna. Załóż sobie zeszyt takich pomysłów. Nigdy nie wiesz kiedy mogą Ci się przydać. I pamiętaj. Każdy pomysł jest ważny. Żaden nie jest zły i niepotrzebny. Kiedyś z tych pomysłów może zrodzić się świetny event lub cała masa innych pomysłów.
3. Regularnie wprowadzaj swoje nowe pomysły w swoim salonie. I wcale nie musza to być jakieś niesamowicie drogie rzeczy, ale informacja o nic musi być tak napisana i podana jak najdroższy prezent. Lubisz drogie prezenty? Różnie to bywa, ale na pewno lubisz prezent oryginalnie podany i pięknie opakowany. Wystarczy przejść po supermarkecie i popatrzeć jak z byle produktem dociera się do klienta. Oczywiście jego opakowaniem. Kupujemy opakowanie. Kolorowe, śliczne pudełeczka i torebki. Firma Shiseido swego czasu wypuściła na rynek krem o wartości ponad 70 tysięcy złotych…. Czy to był „złoty krem”??? Oczywiście, że nie. Nie krem był ważny, ale jego opakowanie ozdobione kilkoma brylantami, diamentami. Czy byli amatorzy na ten produkt? Jasne. Seria limitowana, ale sprzedała się błyskawicznie.
Co powoduje, że klient robi takie rzeczy, że kupuje opakowane w piękne „złotko” najzwyklejsze „szkiełka”…. Patrz …. Wstęp…

Co powoduje, że klient robi takie rzeczy?
Każdy chce czuć się ważny.
Twoje usługi, twoje pomysły, twoje „opakowanie” twoich pomysłów sprawi, że klient będzie się czuł doceniony i wyróżniony, że będzie chciał natychmiast ten produkt mieć.
To może być krem, to może być specjalny masaż, to może być stylizacja brwi na miarę „gwiazdy Hollywood”.
Pamiętaj o najważniejszym. Robisz to nie dla siebie, nie dla zapełnienia swojej skarbonki. Robisz to DLA SWOJEGO KLIENTA. Im bardziej o niego zadbasz, tym bardziej odwdzięczy Ci się lojalnością.

Dodaj komentarz